S A H A B A T

Untuk Miss Pensil

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
سنة حلوة يا جميل 
سنة حلوة يا جميل 
! سنة حلوة يا جميل اختي مرسم 
سنة حلوة يا جميل
Nak cakap ape nie ? nak cakap ape niee ? arrghh . *sawan update blog pukul 4 pagi * . Okea lha , sebenarnye ain bukak fesbuk tady jumpe atok mark sekejap , tibetibe atok mark msg bgtaw hari nie bufday Cik Pensil , ain bkak laah fesbuk dia , nak tengok laah kan baby yang baru lahir kejap tadii . Tertibess rase nak update blog , dah alang alang kaan ! ape kate kite buat entry untukk beliau . hee ~ kan sweet gitu . 

Secara purata nya , ain tidaklah*cheh , skema* kenal rapat dengan beliau , pernah sembang namplohtujuh kali jaa , itu pon secare kebetulan beliau mintak no ain*okea , ain tipuu , toksah dok caye* , beliau selalu lepak dekat group Apakah , mase ain tengah ligat menceroboh group tue , ain kenal lhaa namploh ketol ahli group tue . hee , tapii taa rapat sebab jarang sangat nak membebel dalam group tuee :D , tapi dorang memang sprting habis wlaupon kadang kadang ade yang terasa kan , biase laah lumrah kawankwan kan :) .

Okea , Dikesempatan ini , ain selaku Princess Katak , ingin mengumun kan kelahiran kembar pemadam , adik pengasuh dan anak pembaris dan pensil box , yang kesploh , eh ! bukanbukan , yang ketiga . *ain bantaii jaa* semoga anda menjadi anak solhah dan dapat mendoakan ibu bapa anda kelak , insyaallah . Semoga awak sy anda semoga dapat mendekatkan diri dengan allah lebih dari sebelum sebelum nie . Aminn . meh nakk hadiah kan sikit cerita pasal pensil dengan pemadam yang taa mungkin dapat leraikan :) .
*************************************
Pensil : “Maafkan aku pemadam…”

Pemadam : “Maaf untuk apa Pensil?? Kamu tidak melakukan apa-apa kesalahan apapun kepadaku…”

Pensil : “Aku minta maaf kerana aku selalu membuatmu terluka. Setiap kali aku melakukan kesalahan, kamu selalu berada disana untuk membetulkan kesilapanku itu. Namun setiap kali kamu memadam kesilapanku itu,, kamu kehilangan sebahagian dari dirimu. Kamu akan menjadi semakin kecil…

Pemadam : “Perkara itu memang benar…Namun sedikit pun aku tidak kisah. Aku sememangnya tercipta untuk melakukan tugas ini. Diriku tercipta untuk membantumu pada bila-bila masa kamu melakukan kesilapan. Walaupun aku tahu, suatu hari nanti , aku akan pergi dan kau akan mengganti diriku dengan yang baru, namun aku bahagia dan gembira dengan perananku ini. Kamu jangan risau kerana aku tidak suka melihat dirimu bersedih. Aku berharap kau akan terus berjuang  dan tidak melupakan diriku ini , walaupon suatu hari nanti ak pergi , jangan sesekali kaw ulang kesalahan yang sama , kerana aku yakin kaw akan jadi yang terbaik suatu hari nanti :)”

Pensil : Terima kasih sahabat kerana sering ade , kala aku susah dan senang , kale ak suka dan duka . 

Kesilapan adalah sebuah langkah untukmu melakukan pembaharuan , dan jadikan kesilapan yang lalu itu sebagai laluan untukk awak terus dengan kebaikan . dan jangan sesekali awak lupe akan kesilapan tue , sebab bile awak lupe , taa mustahil awal akan ulang bende yang same . "orang yang bodoh ada lah orang yang sering melakukan kesalahan yang sama berkali kali" .
***********************************
Cerita nie sebenarnya ain pinjam dari google , tapi telah diolah dan di tunggang terbalik kan menjadi sebegini rupa , hee . kepada Cik pensil muhun jangan lupekan pemadam yea ? hee . Sanah helwah sekali lagi . Moga awak menjadi anak yang mampu bawak kedua ibu bapa ke syurga , Amiinnn ! 


8 comments:

Unknown said...

kisah pencil dan pemadam... saling memerlukan...... saling berkorban.....

TRAVELOG ATEH said...

sebah persahabatan.saling memerlukan

Unknown said...

err.. tak perlulah nak buat entry, malu pensil. hehe

terima kasih sangat2 walaupun kita tak kenal sangat :')

good luck dear :)

faiq said...

macam mane pula dengan kisah peraut?

kay_are said...

hepi besday gak dengan tuan nye blog yang dicitekan.. moga panjang umur murah rezeki ye.. =)

Unknown said...

untungla jadi besday gurl. ada yg bersudi mbuat n3 khas utk dia... *tak jelez, okay* :P

Annamariana1989 said...

wah..untung3..

Ain Norainsyah said...

happy bday cik pensil...

semangatnya ain apdet 4pagi. sama la kita. kalau ada idea, 4pagi pun oklah. hehe :)

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke